Aangepaste foutmeldingspagina’s instellen op Windows-servers

De webserver instellen om aangepaste foutmeldingspagina’s weer te geven voor een site of voor een map binnen een site:

  1. Schakel de ondersteuning voor aangepaste foutmeldingspagina’s in.

    1. Ga naar Websites & domeinen en klik op de knop Hostinginstellingen naast de juiste domeinnaam.
    2. Selecteer het selectievakje Aangepaste foutmeldingspagina’s.
    3. Klik op OK.
  2. Ga naar Websites & domeinen en zoek de juiste domeinnaam van de website.

  3. Klik op Virtuele mappen voor een lijst met foutmeldingspagina’s voor de hoofdmap van de website. Foutmeldingspagina’s die zich hier bevinden worden gebruikt voor alle webpagina’s van de geselecteerde site. Als u de foutmeldingspagina’s voor een specifieke virtuele map wilt aanpassen, ga dan eerst naar de juiste map.

  4. Klik op het tabblad Foutmeldingspagina’s en selecteer een foutmeldingspagina in de lijst.

    • Als u het standaarddocument van IIS wilt gebruiken voor deze foutmelding, selecteer dan Standaard in het menu Type .

    • Om een aangepast HTML-document te gebruiken dat zich al in de map error_docs van de virtuele map van het domein bevindt, selecteert u Bestand uit het menu Type en geeft u de naam van het bestand op in het veld Locatie.

    • Om een aangepast HTML-document te gebruiken dat zich op een andere locatie bevindt dan de map error_docs van het domein, selecteert u URL in het menu Type en geeft u het zoekpad naar het document op in het veld Locatie. Het zoekpad moet bestaan uit “http://<uw domeinnaam>” plus het zoekpad naar het bestand relatief ten opzichte van de hoofdmap van de virtuele host (dat wil zeggen, <vhosts>\<domein>\httpdocs).

      Bijvoorbeeld, uw domein is voorbeeld.nl is en u hebt een bestand aangemaakt met de naam forbidden_403_1.html die is opgeslagen in de map httpdocs\my_errors. Om dit bestand als foutmeldingsdocument te gebruiken moet u het volgende URL opgeven in het veld Locatie: http://example.com/my_errors/forbidden_403_1.html.

      Notitie

      Vanwege veiligheidsredenen kunt u geen verbinding maken via FTP of Bestandsbeheer in Plesk voor het uploaden van uw aangepaste foutmeldingsdocument naar de server. Maak gebruik van een RDP-verbinding als u daartoe het recht hebt, of neem contact op met uw hostingprovider voor ondersteuning.

  5. Zodra de webserver opnieuw is opgestart zal deze uw foutmeldingspagina’s gaan gebruiken.