Vanaf 1 december gaan de prijzen omhoog van een aantal TLDs, namelijk van .NL (8.25 Euro), .BE (9.45 Euro), .COM (16.75 Euro), .ORG (16.95 Euro), .BIZ (18.95 Euro), .INFO (19.99 Euro), .MOBI (22.95 EURO), .CLUB (17.95 Euro) en .ONLINE (32.50 Euro).
De redenen hiervoor zijn o.a. prijsverhogingen vanuit de verschillende registries, stijgende stroomkosten en inflatie kosten. De prijzen gaan dus vanaf 1 december in.
We hebben vastgesteld dat de eerder gemelde storingen niet het gevolg zijn van een defecte APC/PDU, maar van een zware en gerichte DDoS-aanval op een server van één van onze klanten. Deze aanval heeft geleid tot aanzienlijke verstoringen binnen ons netwerk. Onze technici zijn sinds het incident intensief bezig geweest om de aanval af te slaan en de impact te minimaliseren.
De server van een klant binnen één van onze hardware nodes werd doelwit van een massale DDoS-aanval. De aanval genereerde meerdere Gbit/s aan dataverkeer, afkomstig uit verschillende landen en verspreid over duizenden IP-adressen. Hierdoor werd de switch in het cabinet waar deze klantserver zich bevond zwaar overbelast, wat resulteerde in problemen met de bereikbaarheid van andere servers binnen hetzelfde cabinet.
Om de aanval te mitigeren en de verstoringen voor andere servers te minimaliseren, hebben onze technici de klantserver tijdelijk uitgeschakeld. Vervolgens werd nullrouting toegepast op het kwaadaardige verkeer, zodat dit niet langer impact kon hebben op ons netwerk. Het inkomende verkeer werd nauwkeurig geanalyseerd en herhalende patronen werden geïdentificeerd. Dit maakte het mogelijk om hele IP-ranges te blokkeren die verantwoordelijk waren voor de aanval. Deze procedure werd herhaald totdat de aanval merkbaar afnam.
Om de situatie volledig te stabiliseren, is de klantserver verplaatst naar een aparte hardware node. Hierdoor werd de aanval volledig geïsoleerd en ondervonden andere servers in het cabinet geen hinder meer. Dankzij de snelle en doelgerichte acties van onze technici is de aanval succesvol afgeslagen en is de stabiliteit van ons netwerk hersteld.
Het probleem is nu opgelost. We bieden onze excuses aan voor het eventuele ongemak dat deze situatie heeft veroorzaakt en danken u voor uw begrip. De klant in kwestie zullen wij hierop aanspreken uiteraard.